Przejdź do treści
▶️ NOWOŚĆ!

Lato w Mieście: rejestracja na zajęcia trwa!

Warsztaty edukacyjne dla dzieci i młodzieży

Nasze zajęcia realizowane są w metodyce STEAM. To innowacyjny model nauczania rozwijający kompetencje przyszłości, takie jak umiejętności krytycznego i projektowego myślenia, dociekania i analizowania, współpracy i kreatywności.

Zapisy na zajęcia

Nasza oferta jest skierowana do grup zorganizowanych i obejmuje:

Logo

Zajęcia cykliczne, podczas których uczniowie poznają nowe technologie i zobaczą, że nauka może być też świetną zabawą

Logo

Warsztaty jednorazowe dla klas ze szkół publicznych

Aktualna oferta

Lato w Mieście – 90-minutowe interaktywne warsztaty skierowane do Feryjnych Placówek Edukacyjnych, realizowane w okresie wakacyjnym

Tematy warsztatów

Budowanie kompetencji w ramach modelu STEAM odbywa się przez zdobywanie praktycznych umiejętności z zakresu nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki. Autorskie programy zajęć przygotowane są w oparciu o szereg konsultacji, doświadczenie i wiedzę merytoryczną zespołu programowego.

Odwiedzając nas dzieci i młodzież:

Logo

Rozwiną swoje kompetencje cyfrowe

Logo

Zobaczą, jak wykorzystywać nowe technologie 
w edukacji

Logo

Nauczą się bezpieczeństwa
w sieci i krytycznego myślenia

Logo

Poznają modele biznesowe
i podstawy zarządzania przedsiębiorstwem

Dla kogo?

zorganizowane grupy uczniów ze Szkół Publicznych

Logo

Gdzie?

Centralny Dom Technologii

Warszawa ul. Krucza 50 (1 piętro)

Logo

Kiedy?

terminy zajęć podawane są na bieżąco i dostępne w zakładce Zapisy na zajęcia

Tematy zajęć

7-9 lat

Uczestnicy tworzą animacje w Scratch Jr., projektując postacie i historie pokazujące sposoby radzenia sobie ze złością. Warsztaty łączą podstawy programowania wizualnego z nauką komunikacji bez przemocy (NVC).

7-9 lat

Kontynuacja i rozwinięcie warsztatów „Zaprogramuj swoją opowieść”. Uczestnicy i uczestniczki zajęć tworzą prostą grę komputerową w temacie radzenia sobie z emocjami z wykorzystaniem programu Scratch Jr.

7-9 lat

Uczestnicy programują trasę robota edukacyjnego, używając komend ruchu, świateł i dźwięków. Następnie analizują, jak wyposażyć go w podstawy sztucznej inteligencji, np. decyzje oparte na zmiennych i warunkach lub omijanie przeszkód.

7-9 lat

Rozwinięcie warsztatów „Wyprawa robotów”, podczas których uczestnicy programują robopsa z użyciem instrukcji warunkowych i pętli. Zajęcia łączą naukę programowania z refleksją nad opieką nad zwierzętami.

7-9 lat

Warsztaty poświęcone poznawaniu gwiazdozbiorów – ich kształtów, położenia oraz roli jaką pełnią w kulturach różnych krajów. Uczestnicy zajęć wyszukują na niebie konstelacje, ucząc się przy tym mitów i historii z nimi związanych, następnie rysują wybrane gwiazdozbiory przy wykorzystaniu długopisów 3D.

7-9 lat

Uczestnicy poznają różne środki transportu w mieście i wspólnie zastanawiają się, jak dojazdy do szkoły lub pracy mogą być bardziej przyjazne dla środowiska. Następnie projektują ekologiczne rowery – najpierw rysując je długopisami 3D, a potem tworząc ich prototypy.

8-10 lat

Warsztaty łączą troskę o środowisko i wiedzę o Wiśle z metodą STEAM i konstruowaniem. Uczestnicy poznają historię małży biomonitorów, a następnie tworzą i programują własne robozwierzęta do monitorowania zanieczyszczeń.

8-10 lat

Rozwinięcie warsztatów „Robozwierzęta”, skupione na technice, matematyce i geometrii. Uczestnicy budują mosty dla robozwierząt, inspirując się konstrukcjami z różnych regionów Polski.

10-14 lat

Uczestnicy i uczestniczki warsztatów tworzą swoją własną grę, ucząc się przy tym najważniejszych komend używanych w nauce programowania oraz metod analizy i poprawiania programistycznych błędów.

10-14 lat

Kontynuacja warsztatów „Zrób swoją grę”, podczas których uczestnicy poznają podstawy programowania i tworzenia gier w Scratch, uczą się o prawach autorskich oraz zasadach korzystania z treści z Internetu.

10-14 lat

Uczestnicy budują makiety Smart City z Lego i programują na Micro:bit reklamy oraz czujniki ostrzegające o zagrożeniach. Warsztaty wprowadzają w ideę inteligentnego miasta i samodzielne programowanie.

12-14 lat

Warsztaty wprowadzają podstawy programowania i sztucznej inteligencji oraz ich mechanizmy. Uczestnicy tworzą chatbota – przewodnika po najważniejszych miejscach Warszawy.

10-18 lat

Uczestnicy projektują model szkoły przyszłości w programie do modelowania 3D. Poznają też zastosowania technologii, takie jak VR i AR.

12-18 lat

Uczestnicy poznają sztuczną inteligencję oraz metody jej uczenia. Samodzielnie wykorzystują techniki takie jak uczenie maszynowe i algorytmy ewolucyjne.

Materiały edukacyjne

15-minutowe filmy przybliżające, czym są technologie i jak można ich używać w codziennym życiu. Cykl dla każdego – początkujących i znawców.

Codzienna Dawka Technologii

Krzysztof Chojecki – nauczyciel matematyki, pomaga przygotować się uczniom do egzaminu 8-klasisty.

Lekcje z CDT

Himalaista Michał Leksiński przybliża, jak rzeczy i zjawiska z wysokogórskich wędrówek, znajdują odzwierciedlenie w naszym codziennym życiu. Cykl zrealizowany z Allegro Foundation.

Lekcje z Końca Świata

Spędź przerwę od szkoły wspólnie z CDT. Zapraszamy na cykl webinarów i warsztatów edukacyjnych adresowanych do osób w wieku od 4 do 19 roku życia.

Ferie zimowe z CDT

W czasie zawieszenia zajęć dydaktycznych w placówkach oświatowych CDT postanowiło wesprzeć nauczycieli i uczniów w edukacji zdalnej.

Przerwa z CDT

Nie znalazłeś tego, czego szukałeś?

Nie przejmuj się! Zapisz się na do naszego newslettera i obserwuj nas na naszych social mediach!

Znajdź nas w social mediach