Warsztaty edukacyjne dla dzieci i młodzieży
Nasze zajęcia realizowane są w metodyce STEAM. To innowacyjny model nauczania rozwijający kompetencje przyszłości, takie jak umiejętności krytycznego i projektowego myślenia, dociekania i analizowania, współpracy i kreatywności.
Zapisy na zajęcia

Nasza oferta jest skierowana do grup zorganizowanych i obejmuje:
Zajęcia cykliczne, podczas których uczniowie poznają nowe technologie i zobaczą, że nauka może być też świetną zabawą
Aktualna oferta
Lato w Mieście – 90-minutowe interaktywne warsztaty skierowane do Feryjnych Placówek Edukacyjnych, realizowane w okresie wakacyjnym
Tematy warsztatów

Budowanie kompetencji w ramach modelu STEAM odbywa się przez zdobywanie praktycznych umiejętności z zakresu nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki. Autorskie programy zajęć przygotowane są w oparciu o szereg konsultacji, doświadczenie i wiedzę merytoryczną zespołu programowego.
Odwiedzając nas dzieci i młodzież:
Rozwiną swoje kompetencje cyfrowe
Zobaczą, jak wykorzystywać nowe technologie
w edukacji
Nauczą się bezpieczeństwa
w sieci i krytycznego myślenia
Poznają modele biznesowe
i podstawy zarządzania przedsiębiorstwem
Dla kogo?
zorganizowane grupy uczniów ze Szkół Publicznych
Gdzie?
Centralny Dom Technologii
Warszawa ul. Krucza 50 (1 piętro)
Kiedy?
terminy zajęć podawane są na bieżąco i dostępne w zakładce Zapisy na zajęcia
Tematy zajęć
7-9 lat
Uczestnicy tworzą animacje w Scratch Jr., projektując postacie i historie pokazujące sposoby radzenia sobie ze złością. Warsztaty łączą podstawy programowania wizualnego z nauką komunikacji bez przemocy (NVC).
7-9 lat
Kontynuacja i rozwinięcie warsztatów „Zaprogramuj swoją opowieść”. Uczestnicy i uczestniczki zajęć tworzą prostą grę komputerową w temacie radzenia sobie z emocjami z wykorzystaniem programu Scratch Jr.
7-9 lat
Uczestnicy programują trasę robota edukacyjnego, używając komend ruchu, świateł i dźwięków. Następnie analizują, jak wyposażyć go w podstawy sztucznej inteligencji, np. decyzje oparte na zmiennych i warunkach lub omijanie przeszkód.
7-9 lat
Rozwinięcie warsztatów „Wyprawa robotów”, podczas których uczestnicy programują robopsa z użyciem instrukcji warunkowych i pętli. Zajęcia łączą naukę programowania z refleksją nad opieką nad zwierzętami.
7-9 lat
Warsztaty poświęcone poznawaniu gwiazdozbiorów – ich kształtów, położenia oraz roli jaką pełnią w kulturach różnych krajów. Uczestnicy zajęć wyszukują na niebie konstelacje, ucząc się przy tym mitów i historii z nimi związanych, następnie rysują wybrane gwiazdozbiory przy wykorzystaniu długopisów 3D.
7-9 lat
Uczestnicy poznają różne środki transportu w mieście i wspólnie zastanawiają się, jak dojazdy do szkoły lub pracy mogą być bardziej przyjazne dla środowiska. Następnie projektują ekologiczne rowery – najpierw rysując je długopisami 3D, a potem tworząc ich prototypy.
8-10 lat
Warsztaty łączą troskę o środowisko i wiedzę o Wiśle z metodą STEAM i konstruowaniem. Uczestnicy poznają historię małży biomonitorów, a następnie tworzą i programują własne robozwierzęta do monitorowania zanieczyszczeń.
8-10 lat
Rozwinięcie warsztatów „Robozwierzęta”, skupione na technice, matematyce i geometrii. Uczestnicy budują mosty dla robozwierząt, inspirując się konstrukcjami z różnych regionów Polski.
10-14 lat
Uczestnicy i uczestniczki warsztatów tworzą swoją własną grę, ucząc się przy tym najważniejszych komend używanych w nauce programowania oraz metod analizy i poprawiania programistycznych błędów.
10-14 lat
Kontynuacja warsztatów „Zrób swoją grę”, podczas których uczestnicy poznają podstawy programowania i tworzenia gier w Scratch, uczą się o prawach autorskich oraz zasadach korzystania z treści z Internetu.
10-14 lat
Uczestnicy budują makiety Smart City z Lego i programują na Micro:bit reklamy oraz czujniki ostrzegające o zagrożeniach. Warsztaty wprowadzają w ideę inteligentnego miasta i samodzielne programowanie.
12-14 lat
Warsztaty wprowadzają podstawy programowania i sztucznej inteligencji oraz ich mechanizmy. Uczestnicy tworzą chatbota – przewodnika po najważniejszych miejscach Warszawy.
10-18 lat
Uczestnicy projektują model szkoły przyszłości w programie do modelowania 3D. Poznają też zastosowania technologii, takie jak VR i AR.
12-18 lat
Uczestnicy poznają sztuczną inteligencję oraz metody jej uczenia. Samodzielnie wykorzystują techniki takie jak uczenie maszynowe i algorytmy ewolucyjne.
Aktualności


Lato w mieście
01.07.2024


Cyberbezpieczny Dzień Dziecka w CDT!
03.06.2024