Dlaczego edukacja architektoniczna jest potrzebna
Dlaczego warto od dziecka starać się zrozumieć przestrzeń wokół siebie? Czy potrzebujemy wiedzieć więcej o architekturze? Jakie wartości wnosi to do naszego życia?
Pozwól mi działać, a zrozumiesz, czyli o kształtowaniu przestrzeni
Kontynuujemy temat #ARCHITEKTURA w ramach naszych zajęć dla nauczycieli! Kto jest odpowiedzialny za jakość przestrzeni w polskich miastach i miasteczkach? Po co architekci odwiedzają szkoły? I dlaczego młodzież wychodząc z zajęć o architekturze mówi „chcemy jeszcze!”
Po co nam "Pożeracze Smutków"? Jak je zrobić i do czego wykorzystać?
Tym razem poznacie małe stworki, czyli "Pożeraczy Smutków". Podpowiadamy, jak wykonać je samodzielnie oraz jak je wykorzystać w pracy edukacyjnej. Podczas spotkania z Pani FloBo, pokazujemy, jak połączyć szycie z technologią i jak można wpleść te działania w metodologię #STEAM i Laboratoria Przyszłości.
Godziny wychowawcze na start. O czym rozmawiać i co robić z uczniami?
To jak sobie zorganizujemy czas we wrześniu i na co przeznaczymy lekcje z naszymi wychowankami, w bardzo dużym stopniu zdeterminuje naszą późniejszą pracę.
TiKowy niezbędnik każdego nauczyciela
Jolanta Majkowska prezentuje aplikacje webowe ułatwiające uczniom przyswajanie wiedzy, a nauczycielom tworzenie zasobów edukacyjnych.
YouTube dla twórców - #OswajamyTechnologie #22
Po zapoznaniu się z podstawami obsługi i funkcjonowania serwisu YouTube, pora dowiedzieć się, jak portal ten wygląda od drugiej strony, przeznaczonej dla twórców. Tworzymy swój kanał, uczymy się jak tworzyć własne playlisty, a także wgrywać i udostępniać filmy. Rozmawiamy też o tym, czym właściwie zajmują się youtuberzy i czemu co drugi młody człowiek chce nim zostać. Zapraszamy!
Odczarujmy smartfona, czyli jak mądrze korzystać z telefonu na lekcji
A co, jeśli ze smartfonów można byłoby korzystać na lekcji? Czy byłoby już po lekcji? Podczas tego filmu Łukasz Dzieran postara się pokazać, że smartfony mogą być wartościowym uzupełnieniem zajęć. Trzeba tylko mieć pomysł, jak je użytecznie wykorzystać.
Świadomość morska - dlaczego jest nam potrzebna
Pogorszenie kondycji mórz i oceanów to jeden z kluczowych problemów środowiskowych, z jakimi mierzy się nasza planeta. Oceany zajmują ponad 70% powierzchni Ziemi, wytwarzają większość dostępnego tlenu, pozwalają na utrzymanie różnych gałęzi gospodarki i dostarczają nam pożywienia. Ryby i owoce morza są źródłem białka dla ponad 3 mld ludzi na całym świecie, a kilkaset milionów ludzi utrzymuje się z rybołówstwa. Niestety zbyt często o tym zapominamy...
Jak rozmawiać z uczniami o emocjach przy użyciu rysunku i AI?
Te zajęcia pomogą Wam zrozumieć zarówno Wasze emocje, jak i swoich podopiecznych. Podczas zajęć, uczymy się nazywać je za pomocą rysunku, koloru, kształtu i jak omawiać efekty naszych prac w bezpiecznej przestrzeni. Używamy do tego programu, który wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby dokończyć nasz szkic, nadać mu wyraźne kontury i ostateczny kształt. Jest to niezwykle pomocne, jeśli nie do końca wiemy, co i jak chcemy narysować. To swojego rodzaju narzędzie i proces terapeutyczny zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów.
Jak porozumieć się z uchodźcami z Ukrainy dzięki narzędziom Google?
W trakcie tego spotkania, wyjaśniamy krok po kroku, w jaki sposób wykorzystać bezpłatne narzędzia Google, aby sprawnie porozumiewać się z naszymi sąsiadami, nawet gdy nie znamy ich języka.