Oferta
-
Dzieci i młodzież
Przejdź do ofertyOferta zajęć grupowych, podczas których uczniowie poznają nowe technologie i zobaczą, że nauka może być też świetną zabawą
-
Nauczyciele
Przejdź do ofertyRozwiń swoje umiejętności metodyczne i zaplanuj interaktywne zajęcia dla swoich uczniów
-
Seniorzy
Przejdź do ofertyOferta zajęć grupowych, podczas których seniorzy poznają nowe technologie i uczą się jak efektywnie korzystać z nich w codziennym życiu.
Dla dzieci i młodzieży
Zajęcia w Centralnym Domu Technologii realizowane są w metodyce STEAM. To innowacyjny model nauczania rozwijający kompetencje przyszłości takie jak umiejętności krytycznego i projektowego myślenia, dociekania i analizowania, współpracy i kreatywności. Budowanie tych kompetencji w ramach modelu STEAM odbywa się przez zdobywanie praktycznych umiejętności z zakresu nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki. Autorskie programy zajęć przygotowane są w oparciu o szereg konsultacji, doświadczenie i wiedzę merytoryczną zespołu programowego.
W roku szkolnym 2022/23 mamy dla naszych uczniów dwie ścieżki edukacyjne:
Pierwszą kierujemy do uczniów warszawskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Oferta obejmuje cykl warsztatów w ramach projektu Cyfrowy Kierunkowskaz, dofinansowanego ze środków m. st. Warszawy.
Druga ścieżka jest kierowana do wszystkich szkół publicznych i obejmuje 90-cio minutowe, jednorazowe warsztaty dla klas. Tu dostępny jest szeroki wybór ciekawych scenariuszy dla uczniów w każdym wieku.
Odwiedzając nas:
- Dzieci i młodzież rozwiną swoje kompetencje cyfrowe i zgłębią świat nowych technologii.
- Zobaczą, jak wykorzystywać nowe technologie w edukacji.

Projekt "Cyfrowy Kierunkowskaz" realizowany jest w ramach Programu "Młodzi kompetentni warszawiacy w swoim mieście 2022-2023".
Warsztaty kierujemy do zorganizowanych grup uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych znajdujących się w obrębie m. st. Warszawy.
Przygotowaliśmy aż 6 kursów dla dzieci i młodzieży w różnym wieku (od 7 do 18 lat).
Wszystkie kursy kształtują umiejętności przyszłości, takie jak współpraca z innymi, inteligencja emocjonalna, rozwiązywanie złożonych problemów, kompetencje cyfrowe, myślenie krytyczne oraz kreatywność.
Dodatkowo uczestnicy kursów:
- poznają podstawowe komendy programistyczne i nauczą się tworzyć proste, autonomiczne programy,
- poznają zasady działania obwodów elektrycznych i płytek programistycznych,
- poznają metody prowadzenia konsultacji miejskich i społecznych oraz idee społecznego projektowania przestrzeni,
- poznają zasady działania obwodów elektrycznych
- nauczą się konstruować i programować interaktywne neony,
- zaprogramują wirtualnego przewodnika po Warszawie lub system autonomicznego transportu miejskiego.
Serdecznie zapraszamy do rejestracji. Zgłoszenia dokonuje nauczyciel/opiekun.
Udostępniamy dla Państwa możliwość zapisu na zajęcia zaplanowane do końca października.
Projekt Cyfrowy Kierunkowskaz w pigułce:
Dla kogo? Grupy uczniów z warszawskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych, dzieci i młodzież zamieszkała na terenie m. st. Warszawy.
Co? Kurs obejmujący do 4 lekcji realizowany podczas 2 spotkań warsztatowych po 90 minut każde. Do wyboru jedna z sześciu oferowanych ścieżek, dostosowanych do grupy wiekowej uczestników.
Gdzie? Zajęcia odbywają się stacjonarnie w naszej siedzibie przy ul. Kruczej 50 w Warszawie. Centralny Dom Technologii znajduje się na 1. piętrze budynku CeDeT. W przypadku kwarantanny/zdarzeń losowych dopuszczamy możliwość przeprowadzenia niektórych warsztatów w formie online lub hybrydowej.
Kiedy? Rejestrację na zajęcia w semestrze letnim 2022/23 rozpoczniemy 16 stycznia 2023 o godz. 12:00 (poniedziałek). Każda zarejestrowana grupa zobowiązuje się do uczestnictwa w pełnym kursie (np. 2 kolejne poniedziałki o godz. 9:00 lub 2 kolejne piątki o godz. 11:00). Program będziemy realizować do 30 czerwca 2023.
JaJak się zapisać? Zgłoszenia dokonuje nauczyciel/opiekun grupy poprzez kalendarz dostępny online pod linkiem: https://cdt.pl/informacje.html#kalendarz
Ile to kosztuje? Wszystkie zajęcia w ramach projektu Cyfrowy Kierunkowskaz są bezpłatne. Projekt Cyfrowy Kierunkowskaz jest współfinansowany ze środków Urzędu m. st. Warszawy.
Programowalne historie
W czasie kursu uczniowie zapoznają się z podstawami programowania wizualnego oraz zasadami tworzenia historii, opowieści oraz fabuł (np. fabuły gry komputerowej). Uczestnicy uczą się podstaw programowania w ogólnodostępnym środowisku Scratch Jr. Poznanie i wykorzystanie tej ogólnodostępnej aplikacji umożliwi również kontynuowanie rozpoczętej nauki programowania (w domu lub w szkole). Podczas pierwszych zajęć, uczestnicy stworzą historie dotyczące radzenia sobie z negatywnymi emocjami oraz bazujące na koncepcji porozumienia bez przemocy (NVC). Celem uczestników będzie refleksja nad tym czy programowanie może nam pomóc z radzeniu sobie ze złością w codziennym życiu i codziennych sytuacjach. Poznanie oprogramowania Scratch Jr. Podczas pierwszych zajęć, umożliwi poznanie kolejnych, bardziej zaawansowanych komend programistycznych w dalszym toku nauki. Podczas drugich warsztatów, uczestnicy stworzą własną grę w programie Scratch Jr. wykorzystując przy tym pętle, instrukcje warunkowe oraz wypracowaną wcześniej opowieść.

Wytrenuj swojego robota
W czasie kursu uczniowie zapoznają się z podstawami programowania wizualnego. Uczestnicy uczą się podstaw programowania w obszarze programowania robotów edukacyjnych. W trakcie pierwszych warsztatów w cyklu, uczestnicy poznają roboty edukacyjne Photon, podstawy programowania wizualnego oraz tworzą własne trasy przejazdu robotów, które następnie samodzielnie programują. Po poznaniu podstawowych komend ruchu i funkcjonalności robota, uczestnicy mogą przejść do bardziej zaawansowanych opcji programistycznych. W czasie drugich warsztatów uczestnicy programują „Robopsa” - wykorzystują pętle, instrukcje warunkowe oraz czujniki światła, dźwięku by stworzyć własny program „robota stróżującego”. Tworzenie programu „robopsa” reagującego na komendy, przybliży uczestnikom działanie „sztucznych inteligencji” oraz połączy naukę programowania z tematem dbania o nasze domowe zwierzęta.
Projektowanie miasta przyszłości
Kurs łączy edukację technologiczną i STEAM z zaangażowaniem w idee inteligentnego Miasta. Na pierwszych zajęciach, uczestnicy poznają podstawy projektowania i modelowania przestrzeni miejskiej w 3D - wcielając się w rolę badaczy i projektantów, uczestnicy zdiagnozują najważniejsze potrzeby mieszkańców Warszawy w kontekście przestrzeni miejskiej oraz zaprojektują park przyszłości, którego makietę zbudują w programie do modelowania 3D. Na drugim warsztacie, uczestnicy kursu poznają podstawy programowania oraz konstrukcji obwodów elektrycznych za pomocą płytki rozwojowej Microbit oraz poprzez tworzenie interaktywnych neonów nawiązujących do historii Warszawy jako „stolicy neonów”.
Klasa przyszłości
Kurs łączy edukację technologiczną i STEAM z zaangażowaniem w aranżacje przestrzeni wspólnych (np. szkolnej klasy). Uczestnicy poznają podstawy modelowania i druku 3D oraz obsługi drukarek. Podczas pierwszych warsztatów, uczestnicy zaprojektują własne doniczki do kwiatów (nawiązujące do architektury warszawy, historii szkoły, lub innych elementów lokalnej tożsamości). Wybrana przez nauczyciela doniczka zostanie wydrukowana w prototypowej formie przez obsługę Centralnego Domu Technologii na drukarce 3D. Na drugich warsztatach, uczestnicy kursu otrzymają wydrukowaną doniczkę oraz poznają podstawy programowania oraz konstrukcji obwodów elektrycznych za pomocą płytki rozwojowej Microbit. Z wykorzystaniem płytki Microbit oraz zestawu czujników SmartHome, uczestnicy stworzą autonomiczny system mierzenia wilgotności i podlewania kwiatków. Kurs ten będzie wartościowy również dla nauczycieli, którzy chcą poznać zasady obsługi drukarki 3D.
Robotyczny konstruktor
Robotyczny konstruktor to najnowsze zajęcia w ramach programu Centralnego DomuTechnologii. Podczas cyklu warsztatów, uczestnicy poznają definicję automatyzacji oraz uczą się o wykorzystywaniu robotyki w przemyśle, astronautyce, i medycynie, na przykładzie ramion robotycznych oraz mikrokontrolerów. Podczas pierwszych warsztatów uczestnicy poznają mikrokontrolery Microbit oraz złożą model ramienia robotycznego, które następnie zaprogramują przy użyciu Microbita, do wykonywania określonego programu w przykładowej fabryce robotów. Drugie zajęcia w cyklu, poświęcone zostaną stworzeniu programu sterowania ramieniem z wykorzystaniem funkcji zdalnego sterowania ) oraz tematyce robotycznych protez. Uczestnicy zaprogramują dwa mikrokontrolery, w tym jeden, który reagować będzie na ruch i zmiany położenia ręki. Poprzez umieszczenie kontrolera w rękawicy, uczestnicy będą mogli sterować robotem poprzez ruchy ręką.

Przyjazne miasto
Tematem tego cyklu jest wykorzystanie sztucznej inteligencji i aplikacji do poprawy życia w mieście. Uczestnicy warsztatów zapoznają się z aplikacjami służącymi poprawie życia w mieście (min. warszawską aplikacją Warszawa 19115 czy belgijską aplikację Lomap) oraz zastanawiają się w jaki sposób mogą wesprzeć proces tworzenia aplikacji poprawiającej życie mieszkańców Warszawy. Podczas pierwszych zajęć, uczestnicy tworzą wirtualnego przewodnika po Warszawie w formie czatbota - Młodzież wybiera najważniejsze ich zdaniem miejsca w stolicy oraz potencjalne pytania, które użytkownicy mogą zadać wirtualnemu przewodnikowi warszawskiemu, by potem połączyć je wzajemnie w edytorze do tworzenia chatbotów. Podczas drugich zajęć, uczestnicy przyglądają się aplikacji Warszawa 19115 by potem, za pomocą procesu design thinking, zaproponować jej nowe funkcje i możliwości, skierowane do warszawskiej młodzieży. Uczestnicy warsztatu prototypują zaproponowane przez nich funkcjonalności oraz tworzą klikany prototyp nowej, udoskonalonej aplikacji.
Jak co roku Centralny Dom Technologii w okresie roku szkolnego zaprasza na warsztaty technologiczne. Oferta bezpłatnych warszatów skierowana jest do grup zorganizowanych ze szkół publicznych.
W ofercie jest 7 scenariuszy, dostosowanych do wieku oraz zainteresowań grupy. Oferta warsztatów obejmuje dzieci w wieku od 7 do 18 lat oraz takie tematy jak programowanie, robotyka, projektowanie 3D, przedsiębiorczość oraz zrównoważony rozwój. Zajęcia trwają 90 minut, a udział w nich jest bezpłatny.
REJESTRACJA: od 16 stycznia 2023 r. od godz. 12:00
KIEDY: zajęcia ruszają od 19 stycznia do 31 marca 2023 r.
GDZIE: Centralny Dom Technologii, Warszawa ul. Krucza 50 (1 piętro).
DLA KOGO: zorganizowane grupy uczniów ze Szkół Publicznych
JAK ZAPISAĆ GRUPĘ: obowiązuje rejestracja przez formularz online dostępny tutaj – https://outlook.office365.com/owa/calendar/CDTdlaklas@pfr.pl/bookings (o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń).
Przeprawa robotów
Przeprawa robotów to nowa propozycja dla klas 1-3. Warsztaty poświęcone są tematowi konstruowania budowli użytkowych, takich jak mosty. Uczestnicy projektują i budują z klocków konstrukcyjnych własne mosty oraz konstrukcje przeznaczone dla robotów. Uczestnicy i uczestniczki warsztatów poznają na zajęciach najsłynniejsze mosty w Polsce oraz podstawowe figury geometryczne wykorzystywane w ich budowie. Zwieńczeniem zajęć jest test każdej konstrukcji poprzez przeprawę przezeń robota. Podczas warsztatów wykorzystywane są klocki konstrukcyjne Korbo oraz roboty Skribot. Warsztaty przeznaczone są dla grup do 15 osób.
Zaprogramuj swoją opowieść
Uczestnicy tworzą prostą animację, projektują i programują bohaterów swojej historii. Podczas zajęć przedstawiają różne sposoby radzenia sobie z uczuciem złości. Warsztat łączy naukę podstaw programowania wizualnego dla najmłodszych(w programie Scratch Jr.) z komunikacją bez przemocy (NVC).
Wyprawa robotów
Warsztat ma na celu zapoznanie uczestników z podstawami programowania robotów. Podczas zajęć uczestnicy samodzielnie wymyślą i zaprogramują trasę robota edukacyjnego. używając komend ruchu, reakcji, zmiany świateł i dźwięków. Po poznaniu wszystkich funkcji robota, grupa zastanowi się nad możliwością wyposażenia robota w zalążki sztucznej inteligencji - system samodzielnego podejmowania decyzji w oparciu o mechanizmy zmiennych i drzewek warunkowych lub w mechanizm autonomicznego omijania przeszkód.

Zrób swoją grę
Uczestnicy warsztatu tworzą swoją własną grę, ucząc się przy tym najważniejszych komend używanych w nauce programowania oraz metod analizy i poprawiania programistycznych błędów.
Ładne i praktyczne - warsztaty wzorów przemysłowych
To nowe warsztaty łączące edukację technologiczną i STEAM z tematem wzornictwa przemysłowego. Uczestnicy poznają podstawy projektowania i druku 3D oraz obsługi drukarek 3D. W czasie zajęć zaprojektowane zostaną modele doniczek do kwiatów (łączących funkcje użytkowe danego obiektu z wymyślonym przez uczestników wzornictwem i designem). Uczestnicy dowiedzą się również jak zapisywać i udostępniać efekty swoich prac oraz w jaki sposób mogą zastrzec stworzone przez siebie wzory i modele.

Robotyczny konstruktor
Robotyczny konstruktor to najnowsze zajęcia w ramach programu Centralnego Domu Technologii, których tematem jest wykorzystanie robotyki w przemyśle, astronautyce i medycynie, na przykładzie ramion robotycznych. Podczas warsztatów, uczestnicy poznają mikrokontrolery Microbit oraz złożą model ramienia robotycznego, które następnie zaprogramują do wykonywania określonego działania. Osoby biorące udział w warsztatach zaprogramują dwa mikrokontrolery, w tym jeden, który umożliwiać będzie sterowanie robotycznym ramieniem poprzez system gestów i przybicie piątki z robotem!

Cyfrowa przedsiębiorczość
Uczestnicy pracując w grupach stają się przedsiębiorcami – twórcami sklepu internetowego. Muszą przygotować strategię sprzedaży na podstawie dostępnych danych, a także podejmować decyzje biznesowe. Warsztaty łączą wiedzę o funkcjonowaniu e-commerce oraz biznesu i wspierają edukację z obszaru przedsiębiorczości.
Dla nauczycieli
Dla nauczycieli i edukatorów przygotowaliśmy cykl zajęć „Piątki dla nauczycieli w CDT”. W trakcie warsztatów online uczestnicy i uczestniczki – nauczyciele wszystkich poziomów kształcenia, w tym także szkół specjalnych, zdobędą wiedzę i umiejętności, które pomogą im w prowadzeniu efektywnej edukacji na odległość.
Odwiedzając nas:
- Poznasz narzędzia wspierające przygotowanie i prowadzenie zajęć zdalnych.
- Dowiesz się jak angażować uczniów i oceniać ich pracę, a także jak korzystać z nowych technologii w codziennej pracy dydaktycznej.
- Uzyskasz wsparcie metodyczne i nauczysz się prowadzić zajęcia w nurcie STEAM.
- Otrzymasz narzędzia dydaktyczne do pracy z dziećmi i młodzieżą.
- Poznasz innych edukatorów, otwartych na wymianę doświadczeń.

"Piątki dla Nauczycieli w CDT", to cykl warsztatów online, który stworzyliśmy w ścisłej współpracy z edukatorami i nauczycielami. Tematyka zajęć idealnie odpowiadała na ich aktualne potrzeby, dostarczając uczestnikom mnóstwa inspiracji. Wspólnie udało nam się stworzyć niezwykle wartościowy projekt, który cieszy się coraz większą popularnością.
Podczas warsztatów online „Piątki dla nauczycieli w CDT” uczestnicy zdobywali cenną wiedzę i umiejętności, które pomagały im w prowadzeniu nowoczesnej i efektywnej edukacji. Pomagaliśmy nauczycielom w motywowaniu swoich uczniów do nauki, ćwiczyliśmy wspólnie umiejętności kreatywnego pisania, pokazywaliśmy jak sprytnie włączać nowe technologie do procesu nauczania.
Kiedy? Zajęcia odbywają co tydzień, w każdy piątek roku szkolnego w godz. popołodniowych.
Gdzie? Dołącz klikając w link: https://cedet.clickmeeting.com/piatki-dla-nauczycieli
Wszystkie materiały są dostępne na naszym YouTube oraz w naszej Bazie Wiedzy.
Zapraszamy na bezpłatne szkolenia poświęcone tematyce cyberbezpieczeństwa, które realizujemy w ramach ogólnopolskiego programu rozwoju kompetencji uczniów i nauczycieli „Cyberbezpieczni".
Szkolenie kierujemy do nauczycieli szkół podstawowych. Obejmuje ono jednodniowe szkolenie stacjonarne (6-8 godzin pracy warsztatowej) oraz serię otwartych webinariów eksperckich.
Warsztaty obejmują tematykę z poniższych obszarów:
Moduł 1. Cyberbezpieczeństwo
- rozpoznawanie i przeciwdziałanie zagrożeniom w świecie cyfrowym
- sposoby obrony przed oszustwami i bezpieczeństwo danych
Moduł 2. Media społecznościowe
- prywatność a obecność w sieci
- profilowanie, targetowanie i manipulacje –algorytmy profilujące
Moduł 3. Manipulacje
- metody manipulacji i fake newsy
- bezpieczny online i offline – jak internetowe narzędzia mogą pomóc nam być bezpiecznym?
Uczestnicy, którzy ukończą szkolenie zdobędą certyfikat potwierdzający węzłową wiedzę w zakresie bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni. Nauczyciele posiadający taki certyfikat, będą mieli możliwość prowadzenia zajęć z tematyki cyberbezpieczeństwa w ramach współpracy z Fundacją PFR.
Ile to kosztuje? Wszystkie warsztaty są bezpłatne dla nauczycieli. Projekt "Cyberbezpieczni – ogólnopolski program rozwoju kompetencji uczniów i nauczycieli” jest współfinansowany ze środków Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Bezpłatne, dwudniowe i stacjonarne szkolenia dla nauczycieli.
W ich trakcie poznasz m.in. praktyczne możliwości wykorzystania metody STEAM w sali szkolnej. Nauczysz się pracy z uczniami integrując: naukę (Science), technologię (Technology), inżynierię (Engineering), sztukę (Art) i matematykę (Mathematics).
Podczas pierwszego dnia samodzielnie przejdziesz przez STEAMowy proces – od zdefiniowania problemu, aż po konstrukcję prototypowego rozwiązania. Oprócz metody STEAM przybliżymy Ci również inne metody tworzenia scenariuszy lekcji i działań edukacyjnych.
Drugiego dnia poznasz od podstaw narzędzia i technologie, które możesz wykorzystać w STEAMowych lekcjach i projektach. skupimy się na jednym z trzech narzędzi: Drukarki 3D, Mikrokontrolery oraz Roboty edukacyjne.
Kiedy?
Druk 3D 20-21.10.2022, Miejsce: CDT WARSZAWA
Druk 3D 17-18.11.2022 r. Miejsce: CEN BIAŁYSTOK
Roboty edukacyjne 15-16.12.2022 r. oraz 4 i 7.11.2022 r. Miejsce: CDT WARSZAWA
Mikrokontrolery termin na styczeń 2023, bliższe szczegóły wkrótce.
Link do zapisów: https://forms.office.com/r/gYeMvg6p56
Narzędzia używane w trakcie szkolenia dopasowane są do założeń programu Laboratoria przyszłości i pozwalają na poznanie obsługi technologii i narzędzi dostępnych w ramach tego programu.
Szkolenia są współfinansowane ze środków Narodowego Instytutu Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego.
Zajęcia dla seniorów
Projekt „Cyfrowi Debiutanci – oswajamy technologie” umożliwia osobom w dojrzałym wieku zdobycie nowych umiejętności w zakresie korzystania z nowych technologii i pomaga przełamać obawy związane z korzystaniem z nich.
Uczestników zajęć wprowadzamy w świat aplikacji, poczty elektronicznej i bezpieczeństwa w Internecie.
Prowadzimy bezpłatne kursy w formie online, a zgromadzone materiały udostępniamy w naszej Bazie Wiedzy.
Aby być na bieżąco z ofertą dla Cyfrowych Debiutantów, warto śledzić nasze kanały w mediach społecznościowych − zapraszamy na Fanpage Centralnego Domu Technologii na Facebooku.
Odwiedzając nas:
- Nauczysz się podstaw, które pozwolą Ci świadomie korzystać z komputera i smartfona.
- Rozwiniesz swoje kompetencje cyfrowe i zgłębisz wiedzę o nowych technologiach.
- Zobaczysz, jak wykorzystywać dostępne aplikacje w życiu codziennym.
- Poznasz zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.
W ramach projektu "Cyfrowi Debiutanci - Oswajamy Technologie" organizujemy warsztaty online. Spotkania są bezpłatne i trwają 90 minut. Ich uczestnicy uczą się podstaw bezpiecznego korzystania z komputera i smartfona, a także poznają przydatne aplikacje i popularne komunikatory.
Kiedy? Zajęcia odbywają co tydzień, w każdą środę w godz. 14:30 – 16:00.
Gdzie? Dołącz klikając w link: https://cedet.clickmeeting.com/oswajamy-technologie
Cyfrowi Debiutanci – oswajamy technologie” to jednorazowy bezpłatny warsztat stacjonarny, który organizujemy w Centralnym Domu Technologii w Warszawie. Zajęcia trwają 120 minut.
Kiedy? 23.11 oraz 7 i 14.12.2022 r. o godzinie 14:30.
Uczestnicy zajęć dowiedzą się:
- jak obsługiwać komputer i smartfon
- jak korzystać z przydatnych programów i aplikacji
- jak bezpiecznie poruszać się w internecie
- czym są media społecznościowe i jak z nich korzystać
- jak prosto i szybko załatwiać codzienne sprawy online.
Zapisy na zajęcia stacjonarne w Centralnym Domu Technologii przyjmujemy pod numerem telefonu 694 813 219 oraz poprzez formularz online.