Centralny Dom Technologii

Centrum edukacji na miarę XXI wieku

Kreujemy przyszłość polskich technologii poprzez interdyscyplinarną edukację wszystkich pokoleń.

CDT, czyli Centralny Dom Technologii powstał, aby promować nauczanie w duchu STEAM. 
Taka metodologia kształcenia jest uzupełnieniem wiedzy nabywanej w tradycyjnych szkołach. CDT będzie służył nie tylko edukacji dzieci, młodzieży i dorosłych, ale stanie się też łącznikiem między światem nauki i biznesu.

Centrum edukacyjne

Centrum edukacyjne

Centrum edukacyjne to 5 przestronnych sal STEAM (sala Science, sala Technology, sala Engineering, sala Arts, sala Mathematics), w których dzieci, młodzież i dorośli mogą wziąć udział w tematycznych warsztatach. Podczas spotkań uczestnicy poznają m.in. podstawy programowania, druku 3D czy robotyki. Przestrzeń w salach przeznaczona jest dla grup od 15 do 30 osób. Wymagane są wcześniejsze zapisy na zajęcia.
Showroom

Showroom

Tu prezentowane są najnowsze polskie i zagraniczne technologie – od wydrukowanych w technologii 3D wózków inwalidzkich dla paraolimpijczyków po “Magiczne Dywany”. Zwiedzanie przestrzeni jest bezpłatne, po pobraniu specjalnego biletu na stronie lub bezpośrednio w CDT, a obecni na miejscu animatorzy chętnie odpowiedzą na najbardziej szczegółowe pytania.
Centrum biznesowo-konferencyjne

Centrum biznesowo-konferencyjne

Nasze centrum biznesowo-konferencyjne, zlokalizowane w samym centrum Warszawy, może pomieścić do 200 osób. To miejsce, w którym budujemy społeczność CDT – łącząca przedstawicieli i przedstawicielki świata nauki, technologii i biznesu. Centrum otwarte jest również dla wydarzeń zainteresowanych firm i instytucji.
primary-img
small-img
aquare-img

Historia CDT

  • Ukończenie projektu

    fot. Dobrosław Kobielski, "Warszawa na fotografiach z XIX wieku"

    1948

    Ukończenie projektu

    Budynek został zaprojektowany przez Zbigniwa Inhatowicza oraz Jerzego Romańskiego.

  • Oddanie do użytku

    Zbiory Narodowego Archiwum Cyfrowego.

    22 lipca 1951

    Oddanie do użytku

    Budynek zostaje oddany do użytku jako Centralny Dom Towarowy (CDT).

  • Centralny dom dziecka

    fot. Chris Niedenthal/Forum

    1971

    Centralny dom dziecka

    Przeniesienie Centralnego Domu Dziecka z Domu Towarowego Braci Jabłkowskich.

  • Cedet

    fot. Adrian Grycuk

    2018

    Cedet

    Zakończenie przebudowy budynku na postać biurowca Cedet, znajdującego się na ul. Kruczej 50.

2019

Dziś to Centralny Dom Technologii

Historia CDT
Centralny Dom Technologii to nowy inspirujący punkt na edukacyjnej mapie Warszawy, w którym otwarty umysł, technologia, nauka i biznes przenikają się wzajemnie. To pierwsza w Polsce przestrzeń oferująca interdyscyplinarne zajęcia edukacyjne w metodologii STEAM dla dzieci, młodzieży, osób dorosłych i starszych, a także miejsce, w którym biznes spotyka się z nowymi technologiami.
Historia CDT Historia CDT

Misja i wartości CDT

Nasza Misja

Kreujemy przyszłość polskich technologii poprzez interdyscyplinarną edukację wszystkich pokoleń.

Nasze wartości

STEAM – multidyscyplinarne podejście do nauczania i uczenia się

Edukacja w nurcie STEAM zakłada duże zaangażowanie uczącego się w proces kształcenia. Uczestnicy sami szukają odpowiedzi na pytania i tworzą narzędzia potrzebne do ich uzyskania, a nauczyciel staje się jego mentorem i wsparciem na tej drodze. STEAM to innowacyjne spojrzenie na edukację, rozwijające umiejętności krytycznego i projektowego myślenia, dociekania i analizowania, a także współpracy i kreatywności.

Rozwiązania edukacyjne STEAM oferowane przez CDT

Roboty i elektronika

Podczas zajęć prowadzonych w CDT wykorzystujemy programowalne roboty: Photon, Dash&Dot czy Skribot. Używamy również zestawów kreatywnych Makey Makey oraz płytek Micro:bit, dzięki którym każdy może poczuć się prawdziwym wynalazcą.

Design Thinking

Myślimy projektowo. Wspólnie poszukujemy rozwiązań i tworzymy. Równocześnie nabywamy i rozwijamy kompetencje miękkie. W ramach tego procesu empatyzujemy, diagnozujemy problemy grupy, której problemom chcemy zaradzić, generujemy pomysły, tworzymy i testujemy prototypy z pomocą m.in. drukarek 3D i materiałów recyklingowych.

Gry, aplikacje i symulacje

Łączymy naukę i zabawę. Pokazujemy różne zastosowania nowych technologii w edukacji. Pomagamy rozwijać umiejętności współpracy, rozwiązywania problemów oraz prezentacji pomysłów.

Rada Programowa CDT

  • Eliza Kruczkowska

    Eliza Kruczkowska

    PFR S.A. – Przewodnicząca Rady Programowej

  • Iwona Brzózka- Złotnicka

    Iwona Brzózka- Złotnicka

    Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog – Członkini Rady Programowej

  • Monika Płochocka

    Monika Płochocka

    CDT Operator – Członkini Rady Programowej

  • Olga Biernacka

    Olga Biernacka

    Daftcode – Członkini Rady Programowej

  • Van Anh Dam

    Van Anh Dam

    Kids Code Fun – Członkini Rady Programowej

  • Paweł Dobrowolski

    Paweł Dobrowolski

    PFR S.A. – Członek Rady Programowej

  • Piotr Kędra

    Piotr Kędra

    PFR Ventures – Członek Rady Programowej

  • Inga Kasak

    Inga Kasak

    Fundacja PFR – Wiceprzewodnicząca Rady Programowej

  • Dagna Frydrych

    Dagna Frydrych

    PFR S.A – Członkini Rady Programowej

  • Karol Górnowicz

    Karol Górnowicz

    Skriware – Członek Rady Programowej

Korzystamy z cookies. Kontynuując wyrażasz zgodę na naszą  Politykę Prywatności i Cookies